Nový Tomb Raider za 100 milionů dolarů a to bez duálek a dinosaurů

12. května 2018 v 0:04 | Willy |  Shadow of The Tomb Raider

Odhalení gameplay záběrů hry nás čeká až v červnu na E3 avšak nuda se rozhodně nekoná, už nyní se objevují různé střípky ze zákulisí vývoje hry. Jedním z těch co lze považovat za příznivý, je informace, že vývoj hry stál 100 milionů dolarů a marketing 35 milionů dolarů. Co z toho plyne? Řekl bych, že vzhledem k tak vysoké částce vynaložené na vývoj by se mohlo jednat o záruku, že nás čeká kvalitní hra. Prozatím však jen mohlo. Gameplay záběry jsme prozatím neviděli ale na druhou stranu, co by se mohlo zpackat na osvědčeném modelu hry, který pokračuje ve šlépějích hry předešlé že? No možná bychom měli přeci jen něco zdůraznit. A to, že na hře pracuje jiné studio. Kalifornský Crystal Dynamics nahradil kanadský Eidos Montreal, přičemž původní studio na projekt prý stále dohlíží. Řekl bych, že nadměrná suma peněz vynaložená na vývoj hry nemusí zaručovat kvalitu samotnou. Vzpomeňme na nákladnou hru Mass Effect Andromeda (40 milionů dolarů), na které pracoval také dalo by se říct jiný tým. Bylo to tedy jedno a totéž studio, jen s jiným personálním obsazením. No výsledek, tedy konečný produkt nedopadl moc dobře. Hra která kdysi vynikala v mnoha prvcích hratelnosti i příběhu nyní selhávala snad ve všech svých definujících segmentech. Od nepříliš zajímavého příběhu přes slabé animace, až po hloupé rozhovory a soustavně opakující se genericky působící mise rozeseté na několika otevřených světech. Ani pokračování Batmana, tedy série Arkham nezaznamenalo terno v případě montrealského Batman Arkham Origins, který se snažil vyprávět počátky temného rytíře. Změna studia však ne vždy znamená neúspěch. Co třeba takový Gears of War 4, ten byl skutečně povedeným pokračováním slavné značky a to nejen po grafické stránce ale hlavně díky chytlavému příběhu a velmi dobře zpracované hratelnosti. Ale původně jsem hovořil o penězích, pojďme se k ním tedy ještě vrátit. Hra má dost silnou propagaci, která jak víme je nákladná a my třeba díky ní už nyní víme, že hra bude mít season pass a nespočet DLC. Hru jsme ještě ani neviděli a už víme, že první DLC přinese kooperativní multiplayerový režim. Dle vývojářů ale vyvražďovačku mezi sebou čekat nemáme, takže komu se nelíbil mupltiplayer z roku 2013, nemusí se nějak stresovat. Nicméně už takovéto informace hovoří sami za sebe. Opakuji, že hru jsme ještě ani neviděli ale už tu máme přesný seznam toho, co kdy si budeme moci do ní zakoupit. Je vidět, že snaha prodat hru hráčům je už nyní dost násilná až možná trochu zoufalá. Přeci jen, koho zajímají DLC před vydáním hry samotné. Osobně bych ale v základní hře nečekal Lařino sídlo ani nějaké in-game bonusy v podobě alternativních oblečků pro Laru.

Nečekal bych ani duální pistole, šortky či jakékoliv dinosaury. I když se prostředí Mexika pro výskyt dinosaurů a šortek vyloženě hodí, dle vývojářů máme očekávat jen dlouhé kalhoty a prastarou kulturu lidí žijící v jednom z největších hubů série, tedy jednom dávnověkém městečku. Říkal jsem si, že je pod zikkuratem na kterém stojí Lara na konci traileru celkem dost obyvatel a rozhodně nevypadají jako ty, které žijí dnes mezi námi. Zní to sice zajímavě ale na druhou stranu vše zavání dost velkým zklamáním. Lara Croft se má stát totiž už potřetí Tomb Raiderem. V první hře byla Tomb Raider přeživší, v druhé hře Tomb Raider dobrodruh, v této třetí má být definitivní Tomb Raider. Zde začne možná můj trochu hate ale já prostě nemohu jinak. Pod slovem definitivní Tomb Raider si představuji Laru Croft, která jezdí všemožnými dopravními prostředky, má svoje duální pistole (a že se do hry po smrti Rotha ty dvě bouchačky hodily), šortky, všemožné technické udělátka atp. Počkat... ano... měl bych zbrzdit. Tohle je restart, tohle je jiná verze Lary Croft, tohle není arogantní sexistická aristokratka s bujarými ňadry, copkem a červenými brýlemi, tohle je citlivá dívka, tohle je hrdinka a la žena versus divočina. Pokud byla stará klasická Lara něco jako James Bond, tahle nová Lara je něco jako John Rambo (v dobrém slova smyslu). Říkám si tedy, co vlastně uvidíme na konci této hry? Uvidíme to co skutečně chceme vidět, poznáme Laru Croft, nebo jsou vše jen propagační řeči a my na konci hry uvidíme něco podobného jako doposud. Zde případně zemřít jejího velkého kamaráda (možná i přítele) Jonaha a Laru, která potlačí veškerý svůj smutek aby byla nyní tou zocelenou bojovnicí, která bude umět snášet i takovéto ztráty. Neříkám, že není nový typ Lary Croft zajímavý charakter, ale proč je to proboha Lara Croft. Proč to není někdo úplně jiný, někdo, koho si oblíbíme proto, jaký je a ne jaký byl. Pokud máme být svědky přerodu hrdinky, přál bych si aby ve hře vystupovala osoba, která má kromě jména a příjmení společného s Larou Croft i něco jiného. Zájem o archeologii rozhodně nedefinoval britskou dobrodružku. Byl to právě její sexismus (poprsí, šortky), arogance a tajemnost v kombinaci s jejím smyslem pro humor, vážností i vášní. No jsem vážně zvědav, jak moc bude Lara Croft tou definitivní Larou Croft. Vykrádání hrobek není vše a tenhle restart zavání průšvihem. Jak ale jedno dobré přísloví říká, do třetice všeho dobrého to snad už konečně vyjde.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama