Demo Shadow of The Tomb Raider

7. května 2018 v 9:19 | Willy |  Shadow of The Tomb Raider

Koncem dubna bylo ke zvláštní příležitosti v Londýně představeno demo hry Shadow of the Tomb Raider. Zde je podrobná reportáž. S velkou pravděpodobností se jednalo o gameplay, kterou uvidíme na letošní E3 (proběhne tradičně v červnu). Pokud vás tedy zajímá, co že jste to vlastně na doposud uveřejněných obrázcích ze hry viděli, zde je podrobný popis. Klikněte na celý článek :-)


Délka demoverze hry zabere zhruba 45 minut. Hlavní menu není tolik překvapivé - vypadá velmi podobně jako to, na který jsme zvyklí z Tomb Raider (2013) a Rise of the Tomb Raider. Pozadí má design s pyramidou, který se velmi podobá titulnímu obrázky z box artu hry. Tematická hudba v nabídce menu je příjemná.

Příběh pokračuje jen několik měsíců po událostech Rise of the Tomb Raider (poznámka: několik měsíců po událostech předešlé hry je patrně více nežli rok, protože dle doprovodného komiksu se Lara vydala na pouť skrze svět, která jí trvala déle nežli rok, navíc má teď Lara patrný svalový reliéf a toho by jen tak za pár měsíců na svém těle nedocílila).

"Nová hra" začíná intro videem. Demo se odehrává na ostrově Cozumel, v Mexiku, kde Lara a Jonah (který má nový účes) se účastní místního festivalu Den mrtvých. Sedí na terase baru (nazvaný "La Casa Mexicana") a diskutují o možném umístění staré dýky, po které Trinity touží. Tato společnost se také prezentuje na festivalu a zaměstnává místní archeology za účelem dosažení svých cílů. Lara a Jonáš chtějí prošetřit nedaleké vykopávky a vědí, kdo je tam dovede. Musí tedy následovat osobu jménem dr. Dominguez bez jeho souhlasu. Lara popadá ​​plášť (pončo), masku se vzorem lebky a batoh plný zásob a jde se mísit s ostatními v davu městečka.


Ovládací prvky se od Rise of the Tomb Raider nezměnily. Noční život v první kapitole působí živě: všude jsou lidé, s některými z nich je možné komunikovat a pokud s nimi chvíli setrváte, můžeme zaslechnout vyprávění zajímavých příběhů. Město vypadá skvěle a festival se zdá být autentický. Všude kolem jsou lebky jako dekorace na počest mrtvých, jako symboly smrti a znovuzrození.

Lara se po nějakém čase oddělí od Jonaha, protože od něj potřebuje aby zaměstnal některé stráže, když se chce dostat blíže k vykopávkám. Jakmile Lara uspěje, odhodí svůj plášť a zůstane v kontaktu s Jonahem skrze vysílačku.

Jakmile si v tomto bodě hry Shadow of Tomb Raider Lara sundá masku a pončo, lze si všimnout změny jejího vzhledu. Její vlasy a tvář vypadají stejně jako v Rise of the Tomb Raider, ale její tělo je mnohem svalnatější a podrobnější. Zbraně a nástroje zůstaly stejné jako v rebootových dílech, nicméně oblečení se stalo barevnějším (tílko má dokonce podobný vzor jako v Tomb Raider: Underworld ) a Lara je mnohem více připravena na dobrodružství.

A pokud řekneme, připravená, myslíme tím skutečně připravená. Jakmile odhodí pončo a masku, má všechno své vybavení, od dvojích cepínů, přes lano, luk, pistoli, samopal až po brokovnici. Ačkoli není jisté, zdali tato výbava bude dostupná i ve finální hře, je klidně možné, že je dostupná jen pro účely demoverze.


Když tedy znovu získáte kontrolu na Larou, začíná prozkoumávání. Oblastí je džungle, tato lokace obsahuje křehké vázy, různé artefakty a bedny, které sbíráte pro zdokonalení sebe - demo pokračuje bez jakýchkoliv táborů.

Brzy se setkáváte s vaším prvním nepřítelem, členem Trinity: je zaneprázdněn tím, že ohrožuje občana a vy zasahujete. Hra vám ve vyskakovacím dialogu dává tip pro možnosti při plížení: že je rozumné s nástupem vojáků Trinity používat džungli k ukrývání sebe sama a vyčkat na ten správný čas. Vyslechnete si radu a poté, co jste objevili malou džungli (která vypadá podobně jako ta ve hře Tomb Raider: Underworld v mexické lokaci, pravděpodobně si hra některé předměty a textury vypůjčila), jste skončili na útesu pobřeží ostrova. Cílem je bezpečně se dostat dolů z útesu a ponořit se pod vodou, abyste našli skryté komory jeskyně. Jak hledáte cestu hraje vám přitom krásná melodická hudba - lze konstatovat, podle tohoto krátkého dema, že tato hra konečně získala pro rebootovou sérii také melodický soundtrack.


Dostat se dolů není tak snadné jak se na první pohled může zdát... Útes se rozpadá a překážky vytvářejí nebezpečné situace. Zde se vrací zpět k životu Lařiny klasické pohyby protože musíte běhat po stěnách a sestupovat s využitím lana, které je známo ze hry Tomb Raider: Anniversary a Tomb Raider: Underworld . Lano bude mít důležitou roli i později.

Nemluvě o tom, že během seskoků a akrobatických kousků jsou nové zvukové efekty Lary jasně patrné.

Po úspěšném slezení skály proplujete s Larou pod vodou. A plavání je zde mnohem lepší, než v Rise of the Tomb Raider : můžete plavat kam chcete a se zadrženým dechem se volně potápět. Hledání vzduchových kapes je samozřejmostí.

Pocit volnosti při plavání a potápění se zastaví, když se ocitnete v pasti: zasáhne vás padající balvan a pokud chcete uniknout, je třeba postupovat podle instrukcí: mačkáte zase tlačítko na ovladači jako blázen.


Pokud Lara přežije, její odměnou je skutečnost, že přichází k obrovské mayské pyramidě, kterou hledala. Tato oblast je plná pasti, takže pohyb po okolí vyžaduje zvláštní opatrnost. Jedna z těchto pasti byla například lano natažené na úroveň kotníku. Zavadění o něj znamená probodnutí smrtícími hroty.

V chodbách hrobky narazíte na netopýry a krysy - tentokrát slouží jen jako dekorace. Lara používá k osvětlení tmavších koridorů baterku podobně jako v DLC Blood Ties.

Nechybí zde ani hádanky. A tentokrát jsou skutečně obtížné. Při jedné z nich musel redaktor webu raidingtheglobe.com požádat o pomoc personál. Toto lze považovat skutečně za dobré znamení, protože za ta léta s restartem komu z nás se něco takového stalo? Pokud se ve hře zaseknete, máte možnost využít Survival Instincts, tedy nápovědu, která zvýrazní interaktivní předměty.

Konečnou zastávkou této náročné cesty je dosažení pyramidy. Pak následuje další cutscéna.

Vyřešením hádanky jednoduššího typu se objevuje na oltáři dýka, nicméně nástěnná výstraha varuje všechny dobrodruhy, aby na tento artefakt nesahali. Důvod je poměrně vážný: uvádí, že tento čin způsobí katastrofickou událost. Jonah žádá Laru, aby si dýku nebrala, ale ona se o proroctví nestará a vezme si jí. Následuje okamžité zemětřesení. V té chvíli si Lara uvědomuje, co vlastně udělala...

Doktor Dominguez a jeho žoldáci jdou po Laře, je tedy čas vrátit se do města.

Na cestě zpět musíte bojovat s menší pěchotou Trinity - ale nemáte šanci boj vyhrát, Lara je zajata. Najdou jí tedy a dýku vezmou, pak přednášejí Láře o důsledcích její chyby, o možnosti apokalypsy. Že tentokrát je na Trinity, aby zachránili svět. Poté Laru pustí zpět na svobodu a odletí vrtulníkem.


Během devastující scény vidíte tsunami, která postihuje město včetně Lary. Cílem hraní je vyhybat se překážkám, a pokud se vám to nepodaří, může skončit se stejným výsledkem, jako jste viděli v roce 2013: když jste se při klouzání po vodě s Larou napíchli na dřevěné hroty nebo železné tyče.

Jakmile se dostanete na pevnou zem, máte za sebou částečný úspěch: od tohoto okamžiku musíme projít rozpadajícími se budovami. Během lezení, skákání a útěku můžeme slyšet strašlivý křik nevinných lidí. Lara je dokonce očitým svědkem smrti mladého chlapce. Zde si uvědomuje cenu její tvrdohlavosti.

Setkává se s Jonášem a zamíří do Peru, aby zastavili nadcházející apokalypsu...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama