Season Pass za námi aneb recenze tří DLC

30. března 2016 v 13:54 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Vývojáři Rise of The Tomb Raider slibovali ještě před vydáním hry tři ambiciózní DLC, které jsou také součástí Season Passu. Režim Endurance, příběhové rozšíření Baba Yaga a nezdolné vlny nepřátel v Cold Dakrness Awakened. Ptáte se jak stažitelný obsah dopadl? Pokud ano, čtěte rozhodně dále :-)

Endurance mod
Jendo z prvních DLC je speciální režim, ve kterém musíte s Larou nejen přežít co nejvíce dnů v divočině ale i najít co nejvíce artefaktů. Zní to dost lákavě ale opak je spíše pravdou. Pokud nebudete používat karty, které vás zvýhodňují, počítejte s tím, že bude levelovat vaší Laru od úplného začátku, a co je na tom speciálního, tak to, že když uděláte např. v jeskyni chybu a napíchnete se na bodáky, uvidíte "Game Over". Nejedná se však jen o napíchnutí se na bodáky v jámě, či našlápnutí spínače, který uvolní zavěšené ostny. Lara může i umrznout nebo pojít hlady. Věřte, že i když toto všechno zní atraktivně, opak je spíše pravdou. Mrazivé prostředí, ve kterém se střídá den a noc, se totiž generuje přímo před vámi a vy tedy nemůžete na základě seznámení se s prostředím naplánovat svojí činnost. Ať jdete, kam jdete, jste závislí na tom, co se před vámi zrovna objeví. Nevím zdali se na rychlosti střídání dne a noci podílí vaše činnost ale vydržet pouhých šest dnů mi zabralo kolem devadesáti minut. Poté špatně šlápnete a vaše dlouhá cesta je u konce. Častokrát se vám stane, že zapálíte hranici, abyste přivolali vrtulník, který vás má vyzvednout, jenže v tom vás čeká vlna nepřátel, pokud tedy nemáte nasumírován dostatek surovin, jste vyřízení. Hra nabízí totožné ovládací mechanizmy, jako hra hlavní. Tento přídavek je tedy sice zajímavou alternativou, chybí tam však možnost uložení si hry na později, či sumírování životů (pro případ chyby). Ano je to režim Endurance ale hratelnost je tak dosti omezená a po opakované frustraci spíše omrzí. I na nejjednodušší obtížnosti je totiž den ode dne náročnější, dojít na konec tj. vydržet stanovený počet dnů je tedy spíše utopická záležitost. Přidáme li v potaz ještě ten fakt, že tento bonus je nutno si zakoupit, moje finální hodnocení je následovné.

Hodnocení 5/10
Zajímavý herní režim, který bohužel svým pojetím spíše frustruje nežli baví.

Baba Yaga
Druhým DLC, je velmi očekávané, slibné příběhové dobrodružství, o mýtu jménem Baba Yaga. Kdo by očekával hororové putovaní temným lesem, ve kterém chodí děsivá chaloupka na kuřích nohou, ať raději přídavek ani nehraje. Tahle kapitola je totiž lineární koridor, ve kterém Lara potká babku kořenářku avšak tak trochu netajemně a spíše akčně. Blouznící, plynem ošálená Lara uvidí věci tak trochu jinak, nežli skutečně jsou. Po poměrně krátkém úvodu se vrátíte zpět do již známé lokace, kde budete plnit nepříliš zábavné úkoly. Ve hře se objeví i jeden jednoduchý hlavolam a poté celkem povedený boj s bosem. Ten však po první fázi upadne ve stereotyp, ve kterém se točí dokola jeden a totéž herní mechanizmus. Zvyšování obtížnosti třeba ve složitosti načasování nebo zapeklitostí pohybu v daném komplexu ale nečekejte. Vše je prostě jedna ohraná nota. Po ukončení příběhu, který zabere zhruba devadesát minut, budete mít možnost prozkoumat toto zákoutí, které je poseto mnoha dokumenty a předměty ke sbírání. Dosažení některých míst je tak celkem zábavnou Tomb Raiderskou výzvou. Jako bonus za odehrání je Lara odměněna kostýmem Baba Yaga a speciálním lukem, který lze použít kdekoliv ve hře. DLC sice nenaplnilo moje očekávání ale na druhou stranu je nápadité a celkem originální.

Hodnocení 6/10
Hororovou pohádku nečekejte, k dohrání se raději jen dobře vyzbrojte.

Cold Darkness Awakened
Posledním třetím DLC je strašidelně temný režim Cold Darkness Awakened. Jedná se o speciální misi, ve které Lara za pomocí přítelkyně na vysílačce plánuje a řeší destrukci starodávné sovětské laboratoře. Ta je na neštěstí obývána lidskými netvory, které tak trochu připomínají ty z The Last of Us. Lara v této misi navíc vyhledává dokumenty, a zachraňuje uvězněné osoby. Vše tak trochu připomíná horor Hory mají oči nebo Pach krve. Lařina mise vám zabere po rozkoukání se, k čemuž slouží tutoriál, dobrých devadesát minut. Vzhledem k tomu, že mapa po které se pohybujete je obrovská, nabízí nesčetně mnoho věcí ke sbírání, porce zábavy je tedy slušná. Abychom ale jen nechválili, tak po čase vás začne trochu nudit zjištění, jakým způsobem se daná mise řeší, budete už předem vědět co vás čeká, jak to vypadá. Prostě vás už nic nepřekvapí. Jedná se tedy o jednorázovku s tematickou atmosférou. Co bych hře vytknul, tak to je velké množství padouchů, kterým postačí jedna dobře mířená rána. Očekával bych spíše něco většího v méně početném zastoupení a s více děsivou vizáží. Polonahé holohlavé strejdy, které po zaslechnutí vašich kroků na vás naběhnou, nezle považovat za extra hrozbu, ze které by měla mít naše drsná hrdinka Lara strachy staženou prdel a mráz v zádech. Příliš akční pojetí tedy levelu spíše podráží nohy, nežli ho vyzdvihuje. I přes toto všechno si ale dovoluji tvrdit, že toto DLC je zatím to nejlepší, co ke hře vyšlo.

Hodnocení 7/10
Děsivou atmosféru kazí přílišná akčnost, předvídatelnost a jednotvárnost, vše ostatní je jinak v naprostém pořádku.