Dojmy z hraní Xbox 360 verze hry

14. listopadu 2015 v 11:32 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Ahoj, sepsal jsem pro vás takovou moji menší sumarizaci kladů a záporů právě vydané hry Rise of The Tomb Raider. Prozatím tedy hraji spíše úvodní část, musím ale kvitovat, že hra si vede na staré generaci konzolí moc dobře. Pokud vás tedy zajímají moje postřehy, rozklikněte a čtěte v celém článku :-)


Líbí se mi:

Grafika je výrazně lepší než v předešlé hře (TR 2013) na konzoli Xbox 360. Velké změny jsou v animacích Lary a geometrii prostředí. Lokality jsou větší, detailnější, připadá mi, že má hra čistější a detailnější obraz, větší rozlehlost, lepší vykreslování, lepší stínování. Arény nejsou přeplácané harampádím a vším tím bordelem známém z předešlé hry.

Lara vypadá naprosto úžasně (jako živá) i na staré generaci konzolí. Nejen pěkné textury ale krásně rozanimované pohyby a předměty na jejím těle. Všemožné karabiny, cepíny, šípy v toulci, luk, vysílačka. Vše při chůzi realisticky poskakuje. Lépe vypadají i Lařiny vlasy.

Prostředí, ve kterém se pohybujete, působí živě. Při vašem volném průzkumu všude možně pobíhají zvířata (jeleni, zajíci atp). Při přítomnosti žoldáků se živá krajina promění v mrtvou. Kromě žoldáků nikde ani noha. Když narazíte na otvor ve skále, je lepší jít pomalu a ostražitě. Je klidně možné, že tam je zalezlý obrovitý medvěd, a to protože si ulovil nějakou tu srnku, kterou tam právě žere :-)

Při výběru obtížnost hry je možnost přečíst si, co která obtížnost zahrnuje a v čem se liší od té předešlé. A že tam jsou skutečné výzvy.

Možnost opakovat daný level a to hned v několika formách

Ladná a elegantní šipka do vody (stejná tlačítka jako v Legend, Anniversary, Underworld)

Lara dělá při výhybném úskoku např. před medvědem krásné akrobatické kotouly.

Za dokončené hrobky dostáváte speciální schopnosti, jejich vyloupení však není povinností.

Hra se svým pojetím HUBů odebírá ke směru, který se od série Uncharted, v hratelnosti diametrálně liší.

Brilantní hudební doprovod, zejména v bojích a hrobkách.

Příjemný pocit z prozkoumávání. Hra má logicky a trefně rozmístěné dokumenty, takže když nějaký objevíte, většinou vypráví část příběhu. Padlý voják tak neleží na zemi jen tak, znáte jeho osud, minulost a motiv. Často se tak stane, že při vašem průzkumu prožíváte ve své představivosti příběh, který se na tomto místě kdysi odehrál. Po vyloupení hrobky s uvízlou galeonou pochopíte jak je hra propracovaná. V předešlé hře bylo vše poházeno tak trochu cik cak, tady je vidět skutečně dobře odvedený kus práce.

Učení se cizím jazykům. Tato dovednost je celkem zábavná a má logiku. Lara pomocí obrázků, ornamentů a všemožných obrazců dokáže při určité úrovni dovednosti lokalizovat cenou starožitnost.

Přehledný survival instinkt! Obrazovka není už černobílá a nepřehledná, svítící objekty mají své charakteristické barvy. Vojáci, které můžete zabít, aniž byste vyvolali poplach, svítí lehce žlutě, vojáci, které jsou v dohledu ostatních, svítí červeně, takže při jejich napadení spustíte poplach.

Prozatím je poměr prozkoumávání a přestřelek dávkován tak, že hra působí jako skutečný poctivý Tomb Raider :-)


Nelíbí se mi:

Lara má problém přešlápnout hranu, když se tedy chcete spustit z plošiny na římsu pod vámi, někdy to udělá automaticky a někdy to prostě nejde. Řešením je vyskočit do vzduchu a pomocí funkce změny směru při skoku si na spodní římsu pod vámi Laru při klesání skoku dotočit. Pokud nepřijde nějaký patch, bude hra zbytečně nedotažená.

Sbíraní a upouštění předmětů. Lara může některé předměty v boji sebrat, odhodit je ale už neumí, budete tedy muset pro jejich odhození vytáhnout zbraň. Pokud máte v ruce např. prázdnou láhev a chcete sebrat svítilnu, nejde jí jednoduše vyměnit, musíte nejprve předmět upustit výše uvedeným způsobem a pak sebrat onu svítilnu. Když však odhodíte držený předmět v těsné blízkosti toho, co chcete vzít, budete mít poté problém sebrat ten správný. Tohle je v chaosu boje trochu problém, takže zde rozhodně velký palec dolů.

Stalo se mi, že Lařino tělo za jednou z překážek začalo samovolně poskakovat (podobně jako tomu bylo ve hře TR Underworld při šlápnutí na terénní nerovnost).


Odpouštím hře:

Nepřátelé vás často nezaregistrují i ve vaší blízké přítomnosti.

Nelogičnosti typu, při lezení po stěně má Lara v rukou cepíny, při zachycení se římsy už ne atp.

Lara má při plavání občas problém s hladinou vody. Častokrát třeba plave kraula s rukama pod vodou, a nebo její tělo plave záhadně nad vodou.

Lara je v základním oblečku v Sýrii z podvodní kamery pod vodou jakoby suchá ale při změně kamery jinak standardně pěkně mokrá :-)

V úvodu hry se občas manipuluje s úrovní vodní hladiny, ta se ale při napuštění nečeří ani některak výrazně nevlní. Vše působí jako stoupající rovná plošina.

A v poslední řadě ještě uvedu, že má Lara zase malá (možná i ještě menší) prsa :-( Ale za to o třídu hezčí zadek :-)


Tak, a to je z mých dosavadních dojmů prozatím vše :-) Jakmile se mi povede hru dokončit, a otestuji bonusové režimy, sepíšu pro vás recenzi :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Charlie Charlie | Web | 16. listopadu 2015 v 20:16 | Reagovat

Jsem zvědavá, jaké budou tvé dojmy na konci hry.

2 Ludko444 Ludko444 | 17. listopadu 2015 v 15:12 | Reagovat

Tak ako čítam, tak xbox 360 verzia je na tom dosť horšie ako xbox one. Na xbox one je všetko super

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama