Listopad 2015

Moje pouť X360 verzí hry ROTTR

28. listopadu 2015 v 13:37 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Zachytil jsem několik snímků ze své herní výpravy. Obrázky jsou sice z X360 verze hry ale na druhou stranu, tahle hra vypadá na této herní platformě neskutečně dobře. To co zahrnovala novogenerační definitivní edice předešlé hry je zahrnuto i zde v té starogenerační. Lara se tedy může namočit i po dohrání příběhu, šípy v toulci se ji pohybují, vysílačka a cepíny na jejím opasku při pohybu nadskakují, vše působí skutečně pěkně. Pochválit musím i Lařiny vlasy a jejich pohyb, lepší animace či povedený přechod mezi hrou a cutscénami z Xbox One verze hry. Obsahově je hra plnohodnotná, takže pokud jste si hru ještě nezahráli a jste fandové značky, a nechcete si kupovat Xbox One, touto verzí rozhodně nešlápnete vedle. Dost řečí ale, zde je několik mých snímků z průchodu hrou, které jsem pořídil vyfocením obrazovky svým chytrým telefonem :-)

Recenze Rise of The Tomb Raider

21. listopadu 2015 v 20:26 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Recenze ke hře Rise of The Tomb Raider je tady. Hru jsem dohrál a zhodnotil. Dozvíte se tedy jak se nový Tomb Raider hraje, kolik zabere času, jaké jsou nové hrobky, jak se povedly boje, co umí Lara nového, zhodnocena je i grafika a příběh. Pokusil jsem se také zodpovědět otázku, jestli je hra něčím jiným, nežli ta předešlá. Čeká nás tedy skutečný Rise of The Tomb Raider nebo jen další akční střílečka plná hollywoodských scén, krvavých dokončovaček a wow efektů?

Rise of The Tomb Raider se špatně prodává

17. listopadu 2015 v 9:56 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Právě vydané nové dobrodružství Lary Croft v den uvedení na trh nezaznamenalo oslnivé prodeje. Dle dostupných informací z UK se uvádí, že hru si zde prozatím koupilo 54 tisíc hráčů na Xbox One a 10 tisíc hráčů na dosluhující Xbox 360. Protože byla hra vydána jen na tyto dvě herní platformy, celkové prodeje zde činí pouhých 64 tisíc kopií. S uvedením restartu hry v roce 2013 bylo zaznamenáno v UK na konzoli Xbox 360 za první týden hned 183 tisíc prodaných kopií. Souvisí tedy s tímto neúspěchem uvedení jiných velkých her na trh viz nedávno vydané exkluzivní Halo 5, Fallout 4 či Call of Duty: Black Ops 3? Osobně se domnívám, že největší příčinou dosavadního neúspěchu je samotná exkluzivita. Starý Xbox 360 patřil k úspěšnějším konzolím předešlé generace. Nutno ale dodat že většina hráčů svojí konzoli Xbox 360 prodalo a migrovalo na PS4. K prodejům nového Tomb Raidera se vyjádřil i Chris Brown ze Sony, který dodává, že hra nemá správné načasování a proti výše uvedeným hrám nemá šanci uspět. Dodám tedy, že Rise of The Tomb Raider by se mělo začít prodávat na PC někdy v březnu 2016 a na PS4 až v období vánoc téhož roku. Uvidíme, zdali se bude hra nakonec těšit takovému zájmu, jako ta předešlá. Jen ještě doplním, že hra je dle recenzentů povedená. To jestli s tím souhlasí i hráči, můžete vyzkoumat z diskuzí na různých fórech. Moje recenze by měla dorazit už brzy, těšte se, nejsem komerční a rozhodně nebudu hru přechvalovat či některak šetřit :-)

Dojmy z hraní Xbox 360 verze hry

14. listopadu 2015 v 11:32 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Ahoj, sepsal jsem pro vás takovou moji menší sumarizaci kladů a záporů právě vydané hry Rise of The Tomb Raider. Prozatím tedy hraji spíše úvodní část, musím ale kvitovat, že hra si vede na staré generaci konzolí moc dobře. Pokud vás tedy zajímají moje postřehy, rozklikněte a čtěte v celém článku :-)

Naomi Kyle jako Lara Croft

12. listopadu 2015 v 16:57 | Willy |  Rise of The Tomb Raider


Naomi Kyle z herního webu IGN se nechá od Meagan Marie nalíčit jako Lara Croft. V těchto dvou videích uvidíte velmi povedený (pro-fi) cosplay. Přeji příjemnou zábavu :-)

Jak si vedl ROTTR u českých rencenzentů?

9. listopadu 2015 v 18:24 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

"Lara Croft vyrazila do nového dobrodružství ve velkém stylu, ale po dohrání si na něj už nevzpomenete."

"Nové dobrodružství je prakticky ve všech ohledech lepší než předchozí díl a je vidět, že se Crystal Dynamics vydali správným směrem."

"Fanoušci restartu Tomb Raider budou nadšeni a sibiřské dobrodružství Lary Croft přivítají s otevřenou náručí. Pro ostatní to bude spíše akční střílečka s pěknými efekty, lezením po stěnách a skákáním."

"Rise of the Tomb Raider je evoluce, pomalejší, ale příjemná a po všech stránkách dobře fungující."

"Pokračování restartované série Tomb Raider se zkrátka znovu povedlo. Je delší a větší, protože tvůrci se správně vykašlali na multiplayer a raději investovali svůj čas do bohatší herní náplně."

"Rise of the Tomb Raider je prostě a jednoduše úžasný, jedna z akčních her, na kterou budete vzpomínat ještě dlouho po dohrání."

+Klady (Radost z objevování; Kobky jsou opět skvělé; Grafika je zase o fous hezčí; Příběh ve stylu Indiana Jonese; Vyvážená kombinace koridorů a otevřených prosotor; Mnoho možností jak hrát; Trochu jiné pojetí Lary)
-Zápory (Po fantastické první polovině hra trochu ztratí drive; Umělá inteligence nepřátel)

První stručná kritika ke hře ROTTR

8. listopadu 2015 v 12:40 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Rise of The Tomb Raider jak vše napovídá je jistě dobrou hrou ale má i své negativa. Jejich výčet obsahuje spoilery. Ještě dodám, než začnete číst, že tyto informace nejsou oficiální! Jsou však dost pravděpodobné. Z textu je patrné, že restart značky udělal z Lary partyzánku, která má patriotský charakter, bojuje proti padouchům a divočině v prastarých ruinách a jejich okolí.

Negativní připomínky ke hře

1. Cestování po světě
Bylo slíbeno navštívení více lokací (tuším, že tři), avšak skutečnost je trochu jiná. Hra nabízí pouze jednu hlavní část (region na Sibiři), jedenu lokaci v tutoriálu (Prorokova hrobka v Syrii) a jednu pouze v cutscénách (Lařin apartmán v Londýně a sídlo). Hra se tedy podobá velmi té předešlé, kde např. loď Endurance před ztroskotáním známe jen z filmových cutscén. Zde tedy zklamání.

2. Hroby a hádanky
Jsou sice implementovány do příběhu, ale nenesou hlavní pozornost. Tou je opět boj, boj a jen boj. Výzvy, hrobky a takovéto věci zaberou podobně jako v restartu několik minut. Prostředí je sice velké a krásné ale po chvíli rozhlížení se zjistíte, že většina oblastí je nedostupná a jen kulisou. Hlavních hrobek je ve hře opět jen devět a dvě volitelné, které se obtížností podobají restartu z roku 2013.

3. Boj
Oproti originálu je dotlačen k dokonalejší a zábavnější formě. Hra vás staví opět proti hordám nepřátel, nyní však s většími možnostmi. Je ale trochu škoda, že se hra zaměřuje hlavně na tuto složku.

4. Průzkum
I když se soustředí hlavně na centrální lokality (HUBy), zdá se, že to není ta správná cesta, kterou by se průzkum ve hře měl vydávat. Mapa s prozkoumáváním 40ti deníků a 30ti artefaktů sice doplňuje příběh, ale působí to, že jich je zbytečně moc. Další stránkou průzkumu je převážně o sumírování materiálů a zdrojů pro boj.

5. Příběh
Ten je v podstatě založen na podobných principech jako ve hře předešlé, je však více rozvinut. Původní Lara ztroskotala na ostrově, nyní je Lara zavalena lavinou. Hlavní hrdinka padne rovněž do zajetí. Příběh Laru staví do boje proti divočině a učení se dovednostem v boji. Hlavní zápletka si klade za cíl zastavit umysl záporáků, kteří mají svého šíleného vůdce, podobně jako byl otec Matias v předešlé hře.

Na mojí osobní recenzi se můžete těšit v brzké době. Bohužel nejsem novinář, takže nemám "VIP" přístup k hraní. Na vydání hry si tedy musím počkat, stejně jako vy :-)

Srovnání verzí pro XBOX ONE a XBOX 360

8. listopadu 2015 v 11:41 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Na internetu se roztrhl s walktrough gameplay videi celý pytel. Dost pokročilá gameplay z verze X360 už koluje po internetu a to ve velmi pěkně odehrané a streamované kvalitě viz zde. Protože je hra co se vydání týče už za dveřmi a hráči se na ní tolik těší, rozhodli se vytvořit takovou menší komparaci. Zde jsou snímky ze srovnání obou verzí.
Nutno dodat, že verze pro Xbox 360, na které pracovalo studio Nixxes je z dosavadních herních záběrů velmi povedená, a zajišťuje plnohodnotný herní zážitek. Proto ti hráči, kteří prozatím nedisponují konzolí Xbox One, vlastní třeba konkurenční PS4 či hrají na PC, avšak mají ještě XBOX 360, mají možnost oprašit tuto starou konzoli a vydat se na nové prozatím exkluzivní dobrodružství s Larou ještě letos :-) V celém článku najdete devět srovnávacích snímků, přičemž snímky pro XBOX 360 jsou zachyceny pouze z videa, verze pro XBOX ONE je oficiální prezentační materiál. Kvalita je tedy torchu více rozdílná.



Doprovodné knihy k ROTTR

8. listopadu 2015 v 10:26 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Hra Rise of The Tomb Raider má dvě doprovodné knihy, první kniha je oficiální artbook (galerie návrhů), druhá walktrough (kompletní postup hrou). Obě knihy mají svoje limitované edice s pevnými desky, případně ještě nějakým bonusem. Knihy bohužel nevycházejí v českém jazyce nicméně jsou nádherně ilustrované viz prezentace v celém článku :-)

Vyšel Soundtrack ke hře Rise of The Tomb Raider

7. listopadu 2015 v 10:13 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Soundtrack ke hře je venku a je volně posluchatelný. Kdo má tedy zájem ještě před vydáním hry si ho poslechnout, naleznete ho zde. Ke stažení je pak třeba zde.
Jen ještě dodám, že je skutečně povedený a narozdíl od předešlé hry melodický, epický a výpravný. Autorem hudební stopáže hry je Nashville Music Scoring Orchestra a Jason Graves.

ROTTR pro Xbox 360 vypadá skvěle!

5. listopadu 2015 v 17:20 | Willy |  Rise of The Tomb Raider
Právě bylo uveřejněno několik gameplay záběrů z verze pro Xbox 360, za kterou stojí studio Nixxes a musím konstatovat, že hra vypadá bravůrně. Ani se mi nechce věřit, že takto plynule a plnohodnotně hra na 10 let starém hardware může vypadadat. Více už v níže uvedeném videu.

 


Woman Vs. Wild - Episode #3: Deadly Tombs

4. listopadu 2015 v 20:35 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Poslední ze tří video prezentací ke hře ROTTR je tu. Řekl bych že doposud nejlepší prezentace je zaměřená na hlavolamy a ukáže nám jich hned několik. Nádherné epické scenérie zajištujě moc pěkně zpracovaná grafika, a parádní hudba, tak se hezky kochejte a těšte na vydání hry :-)

Některé novinky ze hry ROTTR

3. listopadu 2015 v 19:24 | Willy |  Rise of The Tomb Raider

Potvrzené novinky ve hře ROTTR
- Lara bude moci odemknout za odměnu jeden ze svých klasických obleků (z původní série TR).
- Hra bude z hlediska akčnosti na podobné úrovni jako ta předešlá (2013).
- Ve hře bude mnohem více věcí k prozkoumávání (více hrobek).
- Hra je celkově větší a více volnější.
- Čeká nás v příběhu hry i nadpřirozeno.
- Počasí se mění jen tam, kde si přejí vývojáři (vše tedy opět naskriptováno).
- Lara si bude měnit oděv sama (v příběhové části hry).
- Budeme se učit mimo jiné i dovednosti, které jsme už v předešlé hře uměli (vytahování šípů z těl mrtvých nepřátel, dokončování s využitím dané zbraně, úskok před výpadem nepřítele atp.).
- Mikrotransakce ve hře jsou skutečně nepodstatné a jejich použití nepotřebné (vše se dá odemknout hraním).

Hra pro Xbox 360 bude podporovat Season pass (takže nejen obleky ale i příběhové dlc), obsah základní hry má být totožný s Xbox One verzí. Jedná se tedy o čistý port bez škrtů a drastických úprav na obsahové stránce hry :-)

Spekuluje se, že hra si bude snažit zachovat exkluzivitu a proto vyjde na jaře na PC exkluzivně jen na OS Windows 10.

Tak a to je z výčtu nejdůležitějších informací asi vše :-)

Jen dodám, že vydání hry se blíží. V USA již za týden, u nás v ČR za devět dnů :-)

Poslední informací je, že embargo na hru končí 9.11.2015 v 9:00 hod, tj. v pondělí čekejte příval recenzí a nebezpečných spoilerů :-)