Může mít nový Tomb Raider multiplayer?

22. ledna 2012 v 13:20 | Willy |  Tomb Raider

Kdo by pomyslel, že by mohl mít někdy Resident Evil multiplayerový mod? Hra se postupně měnila, odpoutala od hororových statických kamer a nyní se jedná o 3rd person kooperativní akci, kde sice nejsou zombie, ale stále se válčí proti bio-terorismu tj. zmutovaným krvežíznivým potvorám.

Neustále blížící se datum vydání nového Tomb Raidera (dále už jen TR) doprovází spousta pravdivých i méně pravdivích textových informací, obrázků v podobě screenů a artworků, a také zajímavých návrhů. To jak by např. mohl vypadat multiplayer, o kterém se neustále šušká je doposud poměrně značnou záhadou.



Osobně si nedovedu představit hru typu TR s nějakým modem, který je určen pro více hráčů. Moderní pojetí her však často upřednostňuje single a multiplayerový mod (Uncharted 3, Mass Effect 3, chystaný Resident Evil Operation Raccoon City atp.). Velice zajímavý návrh jsem našel na TRF a nyní na vše nahlížím trochu jinak. Jistá osoba tam hovoří o své vizi multiplayeru následovně.

Multiplayerovový mod by nesl název Lovci pokladů. S Larou či jakoukoli jinou postavou ze hry se ocitáte někde v džungli. Podíváte se na mapu a vidíte označenou oblast, kdy by se mohl skrývat poklad. Vydáte se tedy cestou necestou ke kýženému cíli. Cestou se potýkáte s ostatními hráči, kteří se vás snaží zlikvidovat, dále s nastraženými pastmi, do kterých když se chytíte, budete odkázáni na váš headset a dobročinné srdce, které vás z průšvihu "vyseká". Pokud vám někdo nepomůže, budete zdržení formou znovu nahrání své pozice v táboře, kde probíhal poslední checkpoint. Cílem je samozřejmě starověký chrám, ve kterém je spousta hlavolamů a ke kterému je zapotřebí kooperace, takže je dobré nějaké ty přátele si udělat, nikdy nevíte, kdy bude potřeba znovu spolupracovat, obzvláště objevila by li se situace, kdy byste potřebovali odvalit velký balvan, který vám blokuje cestu a sami to nezvládnete. Samozřejmě by tu byla možnost, se za někým jistou dobu plížit, tzv. ho špehovat a ve vhodnou chvíli po něm hodit granát a sklidit tak finální ovace.

Co se návrhů týče, je skutečně reálné, že by něco takového mohlo existovat, pravdou však je, zdali by to mohlo být realistické respektive proveditelné, zejména v podání Crystal Dynamics, kde krátká průměrná hra zabere roky vývoje a navíc je zakládána na tzv. "hollywoodském" scénáři. Přeci jen, herní mod musí mít pravidla, být zábavný a mít logiku tj. pro nascriptovaný scénář zde není místo. V tomto případě by se tedy jednalo o honbu za pokladem, kde cíl by byl ukryt a vyžadoval by řešení hádanek. Upřímně si dovedu představit úchvatné levely např. vrakoviště lodí, jeskyně, džungle, skaliska a horské části ostrova avšak nevím, zdali by mělo význam hrát level znovu, když už byste hádanky znali. Vím, že spousta her je založena na dokonalém naučení se arény respektive oblasti s tím, že prostě číháte a ve správnou dobu dotyčnou osobu odprásknete. Skutečně, těžko říci jaký by mohla mít dopad multiplayerová hra takovéhoto charakteru na nás hráče. V případě, že by se nejednalo o hádanky ale o taktiku, ve které byste se snažili pomocí dokonale naučené lokality takticky vyždímat maximum tak jak tomu je v ostatních multiplayerovkách, zní už trochu lépe. Velmi příjemné zpestření by pak také mohla být ta možnost, využít k multiplayeru nějakého jednoduchého level editoru, ve kterém byste si navolili jisté parametry v tvorbě hádanek, vybrali vámi preferovanou lokalitu, nasázeli prvky tvořící kulisy jako je třeba voda, skály, stromy, trosky dále navolili rozmístění a množství potvor, padouchů atp. Ve finálu byste si to tedy rozdali ve vlastní honbě za pokladem s ostatními např. čtyřmi hráči, přičemž každá postava by měla jiné zbraně, jinou základní výbavu tj. dva ve spolupráci musí odvalit balvan a dělit se o poklad za předpokladu, že jeden z nich nemá granát a těsně před odtlačením balvanu se neosamostatní (granát použije ke zdolání jinak nezdolné překážky). Myslím, že možnost vytvoření spolupracujícího týmu, by mohlo skutečně zabavit. Nový TR by tak mohl mít hratelný rozměr, který by vdechnul život i ostatním postavám nejen Laře. Otázkou by však bylo, jak by to přijali ostatní hráči, zejména hardcore fanoušci.

Mě osobně, se takováto myšlenka docela líbí a určitě by to za pokus stálo :-)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Jeanette Jeanette | Web | 29. ledna 2012 v 17:17 | Reagovat

Tomb Raider si jako multiplayer nedokážu dost dobře představit. Ale nezní to úplně špatně podle toho popisu!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama