Lara Croft and Guardian of Light – DOHRÁNO!

24. srpna 2010 v 19:14 | Willy |  LC and The Guardian of Light
LCAGOL
Zajímá vás jak se hraje nová Lara Croft GOL? Chcete vědět jak je hra dlouhá, jak se ovládá, na čem jsou založeny rébusy a jak je to s nahráváním různých bonusů? Pokud ano čtěte celý článek.


Úvodem
S napětím očekávaná plošinovková arkáda LCGOL skutečně vyšla v den stanoveného data tj. 18.8 2010 na Xbox Live. Cena byla skutečně jen 1200 MS points (kolem 390 kč) a velikost hry zabrala pouhopouhé 2GB na HDD. Toto vše nasvědčovalo tomu, že by se mohlo jednat o nějakou rychlovku na hodinu a půl čehož jsem se velmi obával. Avšak předem vás mohu ujistit, že tak jak nás vývojáři překvapili s rychlostí vývoje velmi zdařilého remake TRA tak v případě LCGOL opět nezklamali.

Herní doba
Hra nabízí pěkných 14 levelů, ty zahrnují 3 finální bose, 4 rozsáhlé levely s mapou a 2 monstrózní levely na skládání puzzle ve formě válení balvanů. Zbytek jsou již přímočařejší levely které však velmi zábavně doplní už takto dobře rozvržený koncept hry. Většina z těchto levelů mi při prvním hraní zabrala něco mezi 30-40-ti minutami hraní. Bohužel jsem neměl to štěstí hrát hru s někým v režimu multiplayer takže režim pro více hráčů nemohu ohodnotit ani popsat.

Oponenti
Během hraní vás čeká velké množství nepřátel, jsou zde různí mutanti z bažin, rozžhavení obři z lávy, kostlivci, přerostlí pavouci, monstrózní strážci bran se štíty, vybuchující toxické rostliny a opravdu nesčetné množství dalších a dalších padouchů jenž útočí odlišnými zbraněmi a způsoby. Kdo z vás se obává, že by se mohli nepřátelé ve hře do nekonečna obnovovat, tak vás mohu uklidnit, co zabijete už se znovu neobjeví. Zde bych skutečně řekl, že oproti předchozím TR hrám je tato na padouchy ta nejbohatší.

Hlavolamy
Co se rébusů ve hře týče, tak zde jsem čekal trochu více. Hra vám převážně nabídne válení balvanů. Těmi budete zatěžkávat různé podesty, které vám ve finálu otevřou nějakou tu bránu a uvolní cestu dál. Díky bohu se hledání a válení balvanů postupem hry stěžuje. Vašim největším soupeřem budou plameny ohně chrlící z různých roštěných plošin a stěn v časových intervalech. Plameny vás budou také atakovat z otáčivých chrličů na skákacích podestách. Ve hře je převážná většina hlavolamů založena na principu střílení do terčíku který funguje jako přepínač. Díky jeho otáčení si budete moci razit cestu skrz různé plošiny jenž byly dříve nedostupné, otevírat různé brány s vystřelovacími bodáky atp. Ve hře vás také několikrát překvapí propadající se podlaha a lisovací stěna.

Lara a její výbava
Centimetrová někdy i milimetrová Lara na vaší obrazovce sice působí jako mraveneček avšak dodal bych poněkud trochu nebezpečný. Lara má k dispozici v úvodu hry svoje oblíbené duální pistole a oštěp. Oba tyto předměty jsou bezedné tj. nevyčerpatelné. Ve hře se zvětšuje síla i počet nepřátel a tak se musí zákonitě i zlepšovat vaše výbava. Ta lze vylepšit nalezenými relikviemi a artefakty které vám zvyšují palebnou sílu vašich zbraní, mohou i automaticky doplňovat život či zvýšit vaší odolnost nebo rychlost. Záleží tedy co najdete a co jak použijete, ve slotu máte k dispozici možnost tří nesených kamenů. Co se zbraní týče tak těch tu je opravdu mnoho. Najít můžete různé tipy brokovnic, všemožné samopaly, těžký rotační kulomet, bazukomet i granátomet. Nevím to přesně ale myslím, že ve hře je něco kolem 30-ti zbraní což je opravdu dost. Je dobré, že každá zbraň má své využití na různého nepřátele, např. takový bazukomet si hravě poradí s jinak nezničitelným štítem obřího strážce brány. Lara využívá také výbušninu na detonační spínač a právě ta nahrazuje řekl bych často nepřítomnost Toteca v režimu hry pro jednoho hráče. Pokavaď budete potřebovat aktivovat spínač ale budete sami, a spínač bude již nedostupný tj. například za zavřenou bránou, jednoduše použijete tuto výbušninu. Lara bude velmi často využívat oštěp k tomu aby mohla přeskočit přes propast či doskočit výše. Tento předmět rovněž nahrazuje absenci Lařina pomocníka.

Bonusy
Široké spektrum bonusů a všemožné nahrávání je základem zdařilé arkády a právě tato hra by mohla jít příkladem. Každý level má časový limit, bodové scóre, spoustu artefaktů, relikvií a mnoho dalšího. Za zmínku stojí zbírání červených lebek, těch je totiž v každém levelu deset a najít je všechny vám dá opravdu zabrat. Nahrávání všemožných dalších úkolů je ve hře samozřejmostí, motivačním prvkem jsou zbraně, vylepšení a obleky pro Laru samotnou. Zbraně mají velmi dobré využití, obleky mi připadají spíše trochu zbytečné, přeci jen Lara je tak malinká, že rozdíl mezi Legend nebo Jungle Heavy kostýmem je těžce postřehnutelný.

Grafika a hudba
Plošinovková grafika vám umožňuje sledovat převážně podlahu, stěny a všemožné objekty na nich. I přes toto je grafika velmi pěkná, ve hře je totiž mnoho typů terénu, velmi dobře zpracovaná voda, oheň, láva, skály, rostliny, všemožné spínače, nepřátelé a další objekty. Velmi pěkně pak působí zejména detailně zpracované pozadí, které velmi dobře doplňuje tento grafický handicap plošinovek.
Zvuková stránka hry je tvořena převážně hudebním remixem z předchozích dílů TR. Laru jinak opět namluvila Keeley Hawes.

Negativní elementy hry
CGI animace ve hře nahrazuje kreslená místy lehce animovaná obrázková podívaná. Škoda, já bych raději shlédl pěknou animaci na začátku a konci hry.
Absence mimiky obličejů je další element, který hře řekl bych trochu ubírá. Vývojáři dali přednost raději Lařinýmu pozadí než jejím mimickým svalům. Pokavaď bude tedy někdo mluvit, kamera se jednoduše přemístí za záda oné osoby.
Příběh hry. Velmi jasný, přímočarý příběh hry je trochu netradiční počin studia CD. Nevím jak na koho bude absence herní zápletky působit ale na mne trochu nuda, nic vás ve hře zkrátka nepřekvapí, průběh a konec je jasný a lehce předvídatelný.
Jedno prostředí. Konceptem trochu připomíná čtvrtý díl TR od studia CORE. Vše je tak trochu ve stylu mexického levelu z TRU. Myslím, že jeden vodní level, zima a tak by bylo příjemným zpestřením hry, zkrátka ne každému sedne jedna lokalita.
Nemožnost otáčet kameru je posledním elementem hry, který působí trochu negativně, přeci jen se častokrát dostanete do situace kdy zaběhnete za stěnu kde nevíte co je. Hra tak působí lehce nepřehledně.

Moje hodnocení (Single-player verze hry)
Grafika - 8/10 (bohaté, pěkné avšak vše trochu malé, nepoutavé animace)
Hratelnost - 8/10 (snadné ovládání, trochu nepřehledné)
Životnost - 9/10 (spousta úkolů k nahrávání, bohužel jen jedno prostředí, jednoduchý příběh)
X-faktor - 7/10 (stará známá hudba, absence mimických svalů v animacích)
Sečteno podtrženo - 8/10
Verdikt: Důstojné odbočení z TR série s Larou Croft poprvé s možností hry pro dva hráče. Velmi zdařilá arkádová akce se spoustou nepřátel, zbraní, bonusových úkolů a všeho možného by nemělo uniknout žádnému fandovi této herní ikony. Jednoduchost příběhu hry a absence CGI animací může trochu zamrzet.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Charlie Charlie | Web | 24. srpna 2010 v 19:40 | Reagovat

Zajímavé, velice zajímavé. Byla jsem hodně zvědavá na to, co se o téhle hře dozvím přímo od hráčů. Já ji nehrála, tudíž nebudu soudit, jestli odpovídá tvému hodnocení nebo ne, můžu mluvit jen o svých dojmech, a ty jsou stejné jako u ostatních her od Crystalů (se kterými mám bohaté zkušenosti). A můj dojmový verdikt zní - nepřipadá mi to nějak zvlášť odlišné od ostatních her s Larou od Crystal Dynamics. A ty mi bohužel moc nesedí - jsem prostě spíš na klasiku...

2 VeraCroft VeraCroft | Web | 25. srpna 2010 v 18:09 | Reagovat

zaujímavé=)a nechceš spriateliť?

3 Pablo Pablo | 31. srpna 2010 v 19:40 | Reagovat

Takže z tvého verdiktu soudím, že to je zábava a to mi stačí :D Já nic víc ani nechci. Jen, jak říkáš, je škoda toho neměnícího se prostředí, protože mě zrovna to Mexiko moc nesedělo. No co už. Uvidím později :D

4 Betinka Betinka | E-mail | 16. listopadu 2010 v 22:00 | Reagovat

Lara Croft je hezká

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama