TR V (recenze)

15. března 2008 v 13:29 | Willy |  TR I-VI
Tomb Raider Chronicles
Moje minirecenze
Na přelomu roku 2000/2001 šla grafika her opravdu velmi rychle kupředu o vše se postaral tehdy doslova nadupaný PS2. Nový TRCH ovšem vyšel pouze na PC, PSX a DC. Na PS2 se totiž připravoval nový Nex Gen díl. Pojďme si tedy říct jaký TRCH vlastně je. Takže většina netrpělivých fanoušků série TR čekalo jak se vývojáři postarají o osud Lary. V této hře je trochu netradičním způsobem příběh Lary vyprávěn 4mi jejími přáteli kteří se sejdou po pohřbu u Lary doma a při popíjení kafe či co si říkají jak byla dobrá. Takže historky se odehrávají v Římě, Rusku na Irském ostrově a luxusním mrakodrapu někde v noci. Hra jakoby shrnuje ostatní díly vším co v nich bylo ovšem ve zcela nových úrovních. Hra je postavena na grafickém enginu TR-TLR akorát s tím že se zde grafického vylepšení určitě nedočkáte spíše naopak. Hádanky jsou zde řešeny poměrně snadně, délka hry je 12 levelů. Jako tutoriál poslouží operní sklad v Římě ihned v první úrovni. Do hry se vrátily opět secrety, v každem levelu jsou vždy tři růže které vám po získaní postupně odkrývají bonusové materiály této hry. Nejzajímavější částí této hry je asi kapitola v Irsku kde je Lara ve svých sladkých 16ti a beze zbraní sama na ostrově hrůzy a ještě k tomu navíc v noci opravdu hororová atmosféra. Jinak za zmínku také stojí kapitola v mrakodrapu kde je Lara na své zřejmě první infiltrační misi, zajímavý je zde její černý přiléhavý latexový oblek. Jinak epizoda v Římě je prostě nudná a následující epizoda v Rusku zase silně nezajímavá vůbec se k Laře zkrátka tento scénář hry nehodí. Možná by bylo lepší kdyby tato hra vůbec nevznikla zdá se mi fakt dost umělá. Ukládání pozic je stejně jako v TR-TLR, defakto se zde nezměnilo vůbec nic. Jestli byla hra prostě zanedbána jen pro to že se připravoval nový díl na PS2 to opravdu nevím. Shrňme si tedy tento výtvor.
Moje Hodnocení:
- Grafika - 6/10
- Hratelnost - 10/10
- Životnost - 8/10
- X faktor - 6/10
Sečteno podtrženo - 8/10
Verdikt: tak jak předchozí díl nadchl, tento zklamal, hra se sice dobře hraje ovšem ničím nenatchne na druhou stranu hra byla dělána jako poslední TR pro PSX a nevydat jí na PC by byla pro fandy Lary a majitele PC podrazácké a pro společnost dosti neekonomické. PC verze mohla klidně doznat zajímavějšího vylepšení než jen vyššího rozlišení a pár drobností a tak mi nezbývá konstatovat že hra je zkrátka trochu zklamáním.