TR I (recenze)

15. března 2008 v 13:25 | Willy |  TR I-VI
Tomb Raider
Moje minirecenze
Tato hra je v dnešní době velmi zastaralá, grafický engine a fyzika jsou dnes již primitivní. Pro rozchození této hry na PC můžete zvolit několik způsobu. U klasického se budete muset smířit s tím že vám pojede hra beze zvuku, nebo si jí nainstalujete a zahrajete přes Glidos kde si můžete hru vylepšit použitím nových textur, dále je možné si nainstalovat emulátor na PSX a sehnat si image PSX verze hry. Ale pojďme se vrátit do roku 1996 a řekněme si jak je tato hra vlastně dobrá. Takže hra je akční logická adventůra, hlavní postavou je Lara Croft, žena vyzbrojena dvěmi pistolemi, později i silnějšími pistolemi, samopaly Uzis a brokovnicí, život si doplňuje malými a velkými lékárničkami, cestuje a putuje aby našla části scionu. Hra má tedy velmi dobře zpracovaný příběh, grafika je plně 3D, zvuk je skvělý, velmi poutavý a dobře poslouchatelný, atmosféra ze hry přímo srčí. Ovládání je rovněž velmi dobře zvládnuto, Lara umí chodit dopředu, dozadu, provádí úkroky vpřed, stranou, umí kotoul s otočením o 180 stupňů, výskok se zachycením, výskok s rozběhem, plavat, potápět se, no prostě proti tehdejším hrám revoluce. Obtížnost hry se level od levelu postupně stupňuje, hádanky jsou velmi dobře vymyšlené a rozvržené. Procházku skrze zemi zapomenutých polorozpadlých chrámů vám znepříjemňuje sem tam nějákej ten netopýr, vlk či medvěd, narazíte také na pár Velociraptorů či T-REXe, záleží totiž taky kde se vlastně pohybujete, např. v Egyptě to jsou mumie či co atd.. V této hře budete zabíjet i lidské bytosti ale to až na samotném konci hry. Jinak hra obsahuje 15 levelů plus Lařino sídlo které je v Anglii a slouží jako tutoriál. Hra se jinak odehrává v Peru, Římě, Egyptě a na ztraceném ostrově. Závěrem musím konstatovat že tato hra patří mezi krále her své éry pač je minimálně o generaci vpředu, dává světu her nový formát (1996).
Moje hodnocení:
- Grafika - 10/10
- Hratelnost - 10/10